Tuesday, January 08, 2008

a belated new year post

dah seminggu 2008 menjeguk muka. br skang aku sibuk2 nk buat new year post. camnila sikap payid yg slow. haha. well readers, i hope it's not too late for me to wish u a happy new year. may this 2008 brings more prosperity and happiness to u guys

i started my new year in a not so fancy way. i quit my job (again!) and i had an argument with my ex (again!). so much for kononnye mengharapkan perubahan di tahun baru kan. hehe. xpela. brg yg lepas, jgn dikenang

speaking of "barang yang lepas", 2007 sememangnye thn yg xbape baik utk aku la. i quit my jobs 4 times and i was out of cash for about 4 months already. aku terpaksa ikat perut, berjalan kaki ke ofis, being cheated n mcm2 lg. pergh, hebat sgguh perjalanan karier aku kan. haha. gile ah. aku sndiri pon xtau camne aku survive. bila org tanya, aku pon xtau nk jwb camne. it's seems like i've no choice actually rather than move forward, no matter how hard it is. aku terpaksa harung jugak. it's a sink or swim situation. either ko mati lemas, atau ko berenang gak ngn susah payah walaupon org lain ada yg naik 7,8 million punye yacht. so itu la yg aku buat skang ni. redah je and hope for the best

as for my personal life pon was not so gd gak. i had issues with my family, esp my dad, which i prefer not to discuss actually. bt things are getting better btween us. lgpon, jauh mana sgt dia nk buang aku kan. family ties tu adalah sesuatu yg bukan senang nk diputuskan. lgpon, in the worst situation, percayalah yg family gak will b the person we turn on to. family will nvr turn their back on us. they will alwiz b there for u even if u r in d deepest shit. they alwiz care. cuma kdg2 kita yg tend to take things for granted sbb dh selalu dpt kut. sesekali bila kehilangn, baru la rasa menyesal. u dun miss the water till the well runs dry.

and yes. semua org sedia maklum my love life also was like hell. i ws dumped and i could even barely move lepas tu. bt im slowly recovering and still in progress. tks a lot to my frens yg xputus2 dan xjemu2 bg smgt xkira bape kali aku jatuh pon. seriously, i owe them a lot. and as for my ex, i juz hope dat dia gembira. i hope dia jumpa apa yg dia cari dlm hidup dia, and hopefully dia jumpa org yg betul2 layak utk dia

so, at present, i am officially unemployed again. dan sekarang sedang sibuk mencari kerja lagi. insyaAllah, aku mengharap thn ni aku bernasib baik. moga aku cepat dpt kerja dan sempat byr hutang piutang kat kwn2 aku yg byk tlg aku financially selama ni. seriously, aku xpenah lupa jasa derang. bila pk2 blk, it's seriously scary. masa study dlu, aku xpenah terbayang yg aku akn menganggur. aku xpenah sangka yg the real world would b so scary, so mean and so merciless. well payid, welcome to the real world!

well, since kita masih di topik thn baru (dan aku pon mls nk buat post lain) apa kata aku buat wish list aku utk thn ni kan

1. aku nk ada kerja yg best. best bukanla dlm erti kata kerja yg sgt hebat dan bergaya (tp klu dpt pon ok la gak kan). juz a decent job where i can earn an honest living. cukupla utk aku rancang semula future plan aku yg dah rabak

2. aku harap aku mampu beli kereta. xpyh kete mewah2. dulu2 berangan nk beli kelisa putih kan. since kelisa pon dh xde dlm production kena la aku pk kete idaman lain lak. proton pon dh nk keluarkan model baru kan. so tggu dan lihat saja. for the time being, naik bas pon ok hape kan?

3. aku nk handphone baru. bkn la henpon lama ni rosak (syy...ckp pelan2. kecik ati dia nnt klu dgr). cuma dah zaman sains dan teknologi ni, aku teruja gak la nk berhandphone 3G kan. bolehla melayari donia npa sempadan di mana sahaja anda berada. hehe

4. i want to take cheryl samad out for a date. or at least try to seduce her. if she falls for me, that's even better. haha. DREAM ON PAYID! eh, tapi xsalahkan. dia pon ada gosip2 liar tentang kesengetan and furthermore, according to URTV keluaran terbaru, dia masih single kan. dan xkisah pon xde bf. adakah dia xkisah nk ada gf? haha. dan adakah dia xkisah berpartner ngn payid? haha...

5. i need a new partner. perkara ini hanya boleh dicapai setelah perkara 4 tercapai. sekiranya perkara 5 tercapai terlebih dahulu maka payid harusla melupakan niat langsung untuk melaksanakan perkara 4. unless gf baru payid sgt understanding dan xkisah dimadukan oleh cheryl samad. atau xkisah diceraikan sekiranya cheryl samad xmahu bermadu. haha

ok2. wish list aku dah makin melalut plak. xpela. aku rasa better stop sini dlu sb nk g anta resume. wish me luck guys.

No comments: