Wednesday, February 17, 2010

sesi kaunseling bersama payid

selama beberapa ari cuti, aku berkira2 bila masuk ofis nnt aku mau update pasal kenduri kawin cousin aku yg mmg superb tu. gila sedap udang lauk pengantin dia masih terngiang2 lagi di deria rasaku. tapi bila aku dpt call smlm dr sidekick yg mengalami kemurungan jiwa, aku terus ubah fikiran

rasa sgt bersalah bila xdapat berada di sisi sidekick yg memerlukan. well, kdg2 superhero juga mengalami kekangan2 dlm hidup seperti bapa yg garang tidak memberi kebenaran utk keluar rumah. jadi nasihat dalam phone saja dgn cdt yg nyawa2 ikan seakan tidak memadai

jadi demi menebus rasa bersalah aku, maka aku post la kat sini version penuh kata2 nasihat aku yg xkesampaian semalam. boleh je kalau aku post terus kat email dia saja. tapi kata2 yg baik, lebih berfaedah kalau dikongsi bersama. mungkin boleh dijadikan panduan oleh org lain juga, mungkin boleh berkongsi pendapat. lagipun klu kwn yg lain ada masalah yg sama aku xyah la nk tulis byk2 kali. aku bg link je suh baca sendiri, haha

cinta itu mmg sgt indah (eceh intro xboleh belah). tapi mmg ye. sgt indah smp kdg2 kita terlupa ttg dunia realiti yg xberapa indah sebenarnya. cinta itu buta dan mebutakan. membuat org yg paling rasional pun kadangkala hilang kewarasan fikiran. kuasa cinta ni mmg hebat gile. mungkin lebih hebat dr dragonball. ok, xde kaitan

dan bila kita mmg cinta gila nk mati pada seseorg, kita terlupa hakikat yg kita sebenarnya xberhak utk suruh dia suka kita balik. cinta itu harus datang secara sukarela, tanpa dipaksa2. kita xboleh memujuk hati moga satu hari nanti mungkin pintu hati dia akan terbuka utk kita. sila baca perkataan MUNGKIN di situ. jadi sebenarnya, xde teori hakiki pun yg mengatakan bila kita suka kat org, org tu wajib suka bailk kat kita, walau segigih mana pun kita usaha. kalau dia suka, mmg gile punye nasib baik la. tp klu x, sila pasrah dan mengadu kepada superhero masing2

jadi kalau cinta kamu xditerima si dia, tabahkanla hati. masih byk lg single2 yg terhangat di pasaran sana. kamu nk yg versi kumbang, versi bunga, semua pun ada. jgnla kecewa sgt mcm dunia dah berakhir. percayala bahawa kesedihan kamu ini sementara saja. esok2 bila kamu dah terjumpa pengganti lain dan terjatuh cinta dgn yg lain, kamu mesti boleh get over kesedihan terlampau ini

dan jgnla pula diputuskan hubungan hanya kerana dia dah menolak cinta kamu. kalau pun kamu xdapat terima dan melihat dia bersama org lain yg mungkin 10 kali lebih loser dari kamu, kamu tetap xberhak utk halang dia dr bersama sesiapa yg dia suka. jgn la pula kamu rasa kehilangan dia dr kehidupan kamu. seriously, how can u lose someone u never had? jadi kalaupun xdapat bercinta, at least stay la as friends. sekurang2nya, kamu xla kehilangan dia terus. sekali sekala boleh juga curi2 ushar dia. dah nama pun kendu kan? ehehe

jadi demikianla kata nasihat aku utk sidekick yg memerlukan.

7 comments:

CiK Jim o(>,<)o said...

" Dalam urusan cinta,kita JARANG menang.namum ketika cinta itu tulus,walawpun kalah,kamu tetap menang hanya KERANA kamu berbahagia dapat mencintai sesaorang lebih dari kamu mencintai diri kamu sendiri."

betol x??
sekian rapuan dari ku....^^, hehe

sikicik said...

"kalau pun kamu xdapat terima dan melihat dia bersama org lain yg mungkin 10 kali lebih loser dari kamu, kamu tetap xberhak utk halang dia dr bersama sesiapa yg dia suka"

Damn, this one applies to me at the moment! A girl I really love is living with a complete utter ugly loser who doesn't even deserve her! But whatever floats her boat... As long as she's happy.

yoro okino said...

aku pon single skunk
lalalal~~

Pencari Hati said...

cinta itu tak semestinya memiliki..

tapi aku sukung nasihat hang tue..janganlah putus kawan ngan dye unless u leh ushar2 agie kan...
xdapat as lover dapat as friends ponn jadilah..:)

payid said...

shajimy
betul la kut. rapuan kau hebat sgt, tak tercapai dek akalku

sikicik
yeah, if she chose to be with the loser padahal kita 10kali lebih hebat, itu pilihan dia. like u said, as long she's happy

yoro
aku kurang mengerti motif statement kau. kau cuba promosi diri kah ini?

sorg diri dalam gelap
terima kasih atas sukungan anda

atoi_allen said...

betol2.sokong.cinta xbule dipaksa.walau cne pon kta syg dia. tp kalo dia syg org lain. ape kan daya kta. tp xslah kalo kta berusaha utk memenangi hati dia. but, beware of being hurt in the end sbb da kta thu dia syg org len kn. hurm.ckp kt org aku pon sma~ haha.kata2 ni sbnrnya utk dri sndrik aje. sekian,hee

aku x setia said...

tp masalah saya sekarang ni, dia sayangkan saya byk mcm air laut, tp saya pulak sygkan dia mcm air kolah kat bilik air rumah saya, cmne tu? sian dia huhuhu