Wednesday, August 23, 2006

i miss basketball

petang td, spt petang2 kelmarin, aku luangkan sikit masa aku menonton org2 main basketball. skang ni tgh karnival sukan, so rancakla court basketball yg kebetulan tepi blok hostel aku je.bila menengok kemeriahan, sorakan, the adrenaline rush bila cubaan shoot yg sipi2 je, semua tu buat minda aku berputar balik ke 6 thn yg lalu

6 tn yg lalu, masa aku form 5, aku pernah alami semua tu. org bersorak nama aku, bertepuk tgn bila aku berjaya menghalang forward player, bila aku berjaya rampas bola.sesungguhnya itu antara kenangan terindah aku. mmg aku bukan pemain yg handal pun. malah aku cuma pemain simpanan, yg hanya diturunkan bila diperlukan shj

tapi berada dlm team tu mmg sgt2 mengajar aku erti semangat berpasukan. everything is about the team. u r there because of the team, and not the other way round. be it u star player ke, u captain ke, u forward ke, u point guard ke, atau u'r juz substitute yg diturunkan utk halang forward je ke (aku la tu) xde sape yg lebih atau kurang. semua adalah team. dan semua ada peranan masing2

dan aku personally sgt berbangga utk berada dlm team tu. utk sarung jersi num 7 tu, utk bermain ngn teammates aku. to me, it's an honour. dan bukan aku sorg je rasa camtu, malah the whole team. and paling aku xleh lupa segala sorakan, kata2 semangat masa kitorg melangkah ke court utk mulakan game. xtergambar perasaan masa tu. nervous, takut, bersemangat, semua ada

dan yg plg manis tentu la victory kan. team aku berjaya menang 2nd place utk seluruh zon utara masa tu, dan mewakili zon ke peringkat kebangsaan. masa tu la saham menjulang tinggi. hehe. lgpn before ni xpenah kitorg qualify sejauh tu. so satu kebanggaan la pd aku

banyak cerita yg kitorg kongsi dlm team. all the dramas, mungkin klu xsehebat komik slamdunk, mampu gak dijadikan novel. nntla klu senang aku ceritakan

smp ke penghujung game, aku masih lg mengimbau nostalgia manis aku. so aku decide utk abadikn shj dlm blog aku ni

No comments: