Wednesday, December 30, 2009

semua org buat post new year, payid juga xmahu ketinggalan

pergh... tinggal 2 ari lagi je tahun 2009? lepas ni report semua xleh tulis angka 09 kat belakang dah. dan aku kena start memberitahu semua org "umur aku 27 tahun", shit! gila tua!

ah sudah. malas aku mau ckp psl azam2 segala yg xtercapai tuh. poyo la kunun tiap kali masuk thn baru mau azam2 bagai. baik aku cerita ttg pencapaian2 terhebat aku sepanjang tahun ni. boleh belah la azam mahu kuruskan badan, menamatkan zaman bujang dan mendapat pekerjaan yg mudah, bergaya dan byk wang

1. aku berjaya mengekalkan kebujangan aku selama hampir 2 tahun setengah. kejayaan la tu kiranya kan, daripada aku sibuk terlibat dgn rship2 picisan yg merugikan diri sndiri. baik single begini, dan menjadi the most eligible single. skang aku mls mau cr partner. biar org lak yg berebut cari aku nk dijadikan partner. baru terasa mcm diri tu hot

2. aku berjaya membeli (tapi xmemiliki) 3 pasang kasut yg serupa. remember this post tentang penggantian kasut yg hilang tuh? yeah, aku beli lg utk kali ketiga. tp aku mls nk cerita awal2. nnt korg semua kutuk kebangangan aku sbb biar kasut hilang lg. klu skang korg nk kutuk xpela, aku xdela kecik ati sgt

3. aku menonton the biggest loser asia, dgn sebelah tgn memegang remote control dan sebelah lg mmegang sekotak pizza

well, at least i start somewhere kan? tggu la korg bila aku dah kurus esok. mesti aku hot punya

4. aku telah mendiscover bahawa selama mana pon aku dah tinggal kat umah aku, aku tetap xkan dapat menuruni tangga rumah dgn mata tertutup. penemuan ini telah dibuktikan melalui eksperimen cubaan menuruni anak tangga sambil memejam mata sbb mengantuk sgt. dan hasilnya, kaki aku terseliuh dan aku xdapat main basketball utk company aku masa tournament aritu. damn!

5. aku dah ada facebook y'all! utk seorg yg pernah membuat kenyataan "aku terlalu tua utk online networking" ini adalah pencapaian yg hebat. sebenarnya aku terasa tertampar dgn statement adik aku "weh, tun mahathir pon ada facebook la wey!"

aku xmungkin lebih tua dr tun mahathir walau umur aku dah 27 thn depan

6. dan rentetan kejayaan no 5, aku berjaya juga menyelami kehidupan seorg mafia yg terlampau. walau ladang aku dah penuh semak samun dan cafe aku pon mungkin dah bankrap, namun di sudut hati, aku masih seorg mafia sejati

xmain la pet society!

7. bagi menutup tirai 2009, aku rasa pencapaian paling hebat aku ialah apabila dia menulis puisi merayakan 100 hari usia percintaannya bayangan yg muncul di kepalanya ialah "mampusla aku kena kutuk bila payid baca ni"

priceless!

selamat tahun baru y'all!

7 comments:

semuthitam said...

pencapaian la sangat kan?

Fanta Giro said...

Nak kata pencapaian tak jugak kan ko tonton the biggest loser asia tp tangan pegang pizza... haiyoo... itu hobi ko kan?

aerlon said...

happy new year payid. let us grow mature and not older.

anata said...

hebat sgguh pencapaian mu itu..emm xnak mention ke mendapat macaroni from da one who started to luv ya and tried to manja2 wit ya :)
~lalalalal~

-dan- said...

What's up with pet society? ada ganggu hidup ker? or rasa cam x macho? it doesn't reflect who you're pon.. Please la, dun make such a poyo statement by insulting others.. you're not that good pon.. yeah, i know its a free country but it doesn't mean u've the right to offend others?

payid said...

semut
bukan setakat pencapaian. pencapaian terhebat ok!

fanta
well, i deserve some credit for starting somewhere

aerlon
well said. happy new year to u too

nina
shadap yu

dan
that statement was meant for my friends who are playing pet society and knows me well enough that i ws just teasing them. it ws never my intention to insult u

tp pon. it's just a game kut. why make it an issue? not a really great way to start a new year by holding grudges with others

soren said...

payid,

bravo to all points stated. may the new year be just as blessed.