Friday, November 28, 2008

lariiiikkk......




motif gambar bontot?

skang ni isu pengkid bwk lari ank org ni aku rasa cam dah slow sket. kurang sket panasnye. mungkin sbb org lebih kecoh psl fatwa yg mengharamkan pengkid, atau si mazid*ol sibuk dok bercerai. eheh. nmpk sgt la berita ni bermusim je kan. klu musim buang ank, semua la pakat dera ank beramai2. time org mendera indonesian maid, semua maid pon la mengaku didera majikan masing.padahal isu tu klu nk jadi, xkira hari la kan.

tp walaupon berita dah suam2 kuku, aku baru la sibuk nk highlite arini. kerna baru arini aku menerima perkhabaran ttg seseorg yg aku kenal telah menyertai acara lari-larian ini mengikut pengkidnye. walaupon aku xdela kena mengena dlm hal ni, tp aku terasa juga tempiasnye bila org bertanya, taukah di mana *** berada skang? bilakah kali terakhir aku berhubung dgn dia? dan mcm2 soalan lg yg menggangu aku sejak pg td

aku terasa seakan tau kenapa derang amik keputusan utk lari, which i dun feel like i should disclose the reason here. bt whatever it is, aku tetap terasa betapa la bodoh tindakan mereka. aku pon xtau la apa keseronokannye bwk lari ank org nih. kalaula ada seorg awek nan kendu tetiba ckp "payid, bawala aku lari bersamamu", sumpahla aku xkan buat. diri sendiri pon xterurus, mau jaga ank dara org yg dilarikan pule. lagipon, smp bila boleh survive dlm keadaan pelarian ni

aku terasa bersalah juge sbb xdpt nk mbantu apa2 pon. walaupon sbnanye jauh di sudut hati, aku terasa org2 yg mencari masalah sndiri xpatut dibantu pon. tambah2 klu dia pon xnk bantuan kita. sedangkan pada maknye sndiri pon, *** boleh bgtau spy jgnla mencari dia, dia ok dan nnt satu hari dia akn pulang juge. sapela aku yg tetiba nk merampas dia dr pengkidnye dan mbawanya pulang. dia sndiri yg pergi dgn kerelaan hatinye. klu nk direport police pon, aku rasa xde apa nk didakwa. lainla klu dia bwk lari budak bwh umur

cuma aku kesiankan keluarganya yg susah ati. maknye dgr cite dah mcm org xbetul. pakciknye smp terpaksa amik cuti sbb nk cari dia dan bwk dia balik. kebetulan pakciknye mmg collegue aku, so pg td masa pakciknye call office utk bgtau yg dia terpaksa amik emergency leave, aku disoal siasat oleh sorg kakak ni bertanyakan ttg ***. ye la kan, dah semua org tau aku ngn *** mcm ada "sesuatu" kat ofis dlu sblm *** pindah keje tempat lain. harus dia assume aku mungkin tau di mana *** ada skang

aku cuma harap, dia pulang la ke umah secepat mungkin. aku cuma harap, dia cukup matang utk berfikir apa yg terbaik utknye. dan aku harap, aku xkan jumpa pengkid tu smp bebila sbb aku mungkin akan belasah dia smp lumat. peduli la dia samseng muka pecah kaki pukul ke hape

7 comments:

Anonymous said...

wah nak jadik hero ke nok?

sabar sabar

the girl said...

respek la u...selalu kalau hal gini mesti pengkid2 jadik defensive and nak kata gak larikan anak org tu betul. tak betul. buat dosa kat makbapak org tak betul.

boleh buat repot polis under missing persons.

sekapal said...

hmmm.... diorg ni kengkadang takleh ke nak fikir rasional tentang org lain yg masih menyayangi... huhu

tamau la jadik irrrrrrresponsible

Fantagiro said...

Hurm.. Aku cam tau jer saper.. but anyway.. samada si pengkid dia bawa lari or dia sendiri yang rela nak ikut lari or actually takde la berlari just berjalan jer kot.
Tapi si parents harus lah bingung and kalau dibuat laporan polis akan jadi isu besar pulak.
Harap si *** tu boleh la berfikir panjang dan kembalikan trust yang parents dia dah bagi. Jangan lah buat parents risau.

payid said...

bukanla nk jadi hero. tp yg salah tetap salah
tahla. aku cuma harap things will get better in time
and yes fanta. kau mmg kenal sape orgnye

Anonymous said...

si *** memang stupid.


p/s: payid, ko tak pernah rasa weng ke sebab pernah ter ada "sesuatu" dgn si *** ittew?


jgn larik la...train kan byk.naik jek...:)

payid said...

besar cinta

apa maksud kau dgn 'rasa weng' itu. ehehe
tahla. aku rasa cam ok je.