Monday, March 23, 2009

diari seorg payid

5.30 am
mama bg wake up call. jawab dgn suara pura2 segar mcm dah bgn. letak phone dan sambung tido balik. tp nasib baik terjaga sebelum terhanyut lebih jauh. terus capai towel n pegi mandi

6.00am
sambil iron baju, collegue aku call
"noq, kau tumpang aku je la arini. aku drive "
"ok. aku tgh iron baju. bg aku 10 min. aku smp umah kau"
letak phone
tak sampai 5 minit, phone bunyi lg
"noq. mak dah kat depan umah kau"
damn! gile pantas pompuan ni. cepat2 pakai baju n sikat rambut. jam pon xsempat pakai. capai beg dan trus lari trun bwh lalu masuk dlm kete

6.30am
"noq. gile awal kite ni. nk buat pe smp ofis awl2"
"tah. kau nk g bfast dlu? tp aku rasa konco2 kita xsampai ofis lg ni"
"xkisah la. kita g 2 org je. nk bfast kat mana?"
"syed jom"
maka 15 minit kemudian. kami bersarapan di syed sambil menikmati pemandangan pagi di bangsar. xdela indah sgt pon. saje nk memanjangkan ayat sbnanye

7.00am
sampai ofis. check email. gile banyak. tp semua sampah. check blog. gile banyak komen. pk2 ayat mau jwb. mls mau jwb komen. tgk latest update in fb. semua bosan dan xde kena mengena. baca blog org lain juge. semua xbest (ada pon sikit je la kut).
check email keje. abiskan keje minggu lepas. pura2 bz sambil buat konsert kos rendah

8.00am
teman collegue yg gorgeous beli bfast kat kantin walaupon mls nk turun sbnanye. lepak2 isap rokok sambil bertukar2 cerita weekend

8.30am
start keje. pura2 bz. sambil YM dgn gadis comel dan partner. sambil refresh blog sndiri. masih xde komen baru masuk. refresh fb. update masih membosankan. sambung lg keje dan berpura2 bz

11.00am
perut lapar sbb bfast awal sgt. sebat karipap collegue yg gorgeous

11.30am
keluar lunch. sebat nasi sepinggan tanpa menunggu walau sesaat. gosip2 ngn collegue sambil makan. lepas mkn lepak2 isap rokok sambil bergosip lagi

12.30pm
masuk keje balik. pura2 bz. refresh blog sndiri. refresh fb. masih xde update yg memberangsangkan. sambung balik keje sambil berpura2 bz

3.00pm
mengantuk. ajk collegue gorgeous turun isap rokok

4.00pm
masih mengantuk lagi. cuba untuk bekerja sambil tido. berjaya memperdayakan beberapa org cust yg menyangka aku sedang bersungguh2 mmebantu mereka, padahal aku bercakap separa sedar

5.00pm
masih mengantuk. masih bekerja. masih berpura2 bz. sedang memperdayakan seorg lagi customer
"ok cik. jumlah baki tunggakan untuk polisi cik ni ialah RM6ribu"
*nada yg sgt terkejut "hah! 6ribu? apa yg byk sgt??!!"
*terus tersedar. damn! aku tersilap kira kosong dia td "eh maaf cik. 6ratus je. saya tersilap buat semakan"
mata terus celik. tapi masih ngantuk lg. cari benda mau dibuat
sign in blogger, update blog

5.30pm.
log out. publish post.

dan berakhirla diari seorg payid di tempat keje untuk hari ni

4 comments:

dian said...

awal siot kau bagun nokk

payid said...

mak aku kata bgn awal murah rezeki noq. ahaha

..shark.. said...

betul.. betul.. betul.. agak2 murah rezeki tu masuk sekali tak rezeki untuk kenal2 ngan awek kendu?

payid said...

tahla shark. berdasarkan cerita2 aku, kau rasa canmne?