Monday, March 02, 2009

the sweetest gift frm a very sweet (and cute) person

aku baru je mendapat another pending bday gift last friday. well, bukanla mengharapkan pon sbnanye. selalu aku ckp, "it's the thought that counts". mmg betul. itu pon dah cukup sweet bg aku

tp oleh kerana dia insist, aku redah juga ke kl sentral jumaat itu. well, i hv to admit aku juga excited mau ketemu dia kan. weeheheheee....

aku xmau buka hadiah tu depan dia sbb aku sedikit pemalu. dia juga pemalu orgnye. jd utk mengelak masing2 malu, aku decide mau buka bila balik ofis je. tp sbb aku galak lebey, aku xsempat2 nk tggu smp balik ofis walau jaraknya cuma 1 lrt station je. aku bantai buka trus hadiah tu dlm lrt

dan bila saja aku buka dan lihat isi kandungannya, i ws speechless. terkesima katanya. kandungan hadiah yg sgt sweet itu membuat aku hilang bicara.

dalam kotak biru itu ada

1. 5 stick nescafe mild 3 in 1
2. 2 bungkus kinder bueno
3. 1 stick clorets kaler hijau
4. 1 tin pepsi twist with a double shot of lemon
dan oleh kerana dia seorg thoughtful maka dia juga bagi
5. 1 mug kaler putih utk aku bancuh nescafe di dlmnye
dan...

6. 1 sikat

ye, itu adalah barang2 yg penah aku mention dlm blog aku selama ni. barang2 yg aku suka. dan hati aku terus saja tersentuh. betapa dia tak memerlukan belanja yg byk dan effort yg melampau utk buat sesuatu yg sweet camtu. aku xpenah sangka ada org yg akn begitu mengambil berat post2 aku dlm blog tuh. dan aku masih belum berhenti tersenyum bila mengenangkan hadiah itu

tapi sepanjang weekend itu, aku sbnanye masih belum figure out pasal sikat itu. mungkin dia cuba menyatakan yg rambut aku sgt buruk dan serabai, maka dia suh aku sikat rambut. mungkin juga dia sbnanye bg aku sikat tu sbb aku penah puji rambut dia lawa, maka itula sikat yg dia guna utk sikat rambut lawa dia tu (bt on 2nd thought, aku rasa x sbb ada bekas tanda harga lg ats sikat tu. jd mungkin ia sikat baru). atau sbnanye dia nk kata yg rambut aku sgt kendu, maka dia bg sikat tu sbg tanda dia mengkagumi kekenduan rambut aku

tp klu ia berkenaan satu post aku yg sgt lama berkenaan aku lambat ke ofis dan xsempat sikat rambut, she scored a really big point for that. damn she's sweet!. eheh

aku bersyukur sbb aku ada blog, dan bila org tag aku, aku buat. maka org boleh jadikan itu sbg senarai utk bg bday present kat aku. eheh. jgn pulak la lepas ni beramai2 buat blog dan jwb tag semata2 nk dpt bday present. klu korg xdpt hadiah dr gadis yg comel, jgn salahkan aku okeh

btw semut, aku hutang kau satu tag. maafkan aku kerana mengupdate blog dgn post ini dulu walau kau dah tag aku lebih awl. gadis comel adalah priority aku skang. ahahahaha

aku mungkin xde gf yg kendu yg mencintai aku, tp aku ada seorg gadis comel yg bg aku hadiah bday yg sgt sweet. kau ada?

11 comments:

Anonymous said...

wah wah wah. Ada kah ini sebabnya kamu x dpt tido malam yg lepas dak kunyit wehh?? kah kah kah

payid said...

ahaha. mungkin...

semuthitam said...

memangla aku xde gf yg kendu yg mencintai aku, dan xde seorg gadis comel yg bg aku hadiah bday yg sgt sweet, tapi aku ada kurang lebih 5 bulan untuk update blog dengan benda yang aku suka. hahaha! tak gitu?

err.. ada kau rasa macam nak dapat mms montot lembu? suka membelakangkan aku kan, takpe.. takpe..

Jedi said...

machaa, toldya!

Anonymous said...

auuww..sweetnya, aku faham perasaan kau payid...

Anonymous said...

kekwat !!

sikat tu obviously untuk uols sikat rambut uols le...

lagi nak berteka teki

shoeque said...

wah wah.. sapa la gadis yg comel itu ya...

Anonymous said...

hahaha..
perkara-perkara remeh itu..
=)

Anonymous said...

ye sapa la gadis comel tu? membuatkan uol bukak hadiah kat lrt jugak. x sempat2

nanti mak bagi email add mak ye

Anonymous said...

wah payid.. syabas.. dah ada gadis comel.. semoga anda semakin mendekati kebahagian duniawi.. walaweiii...

Jupiter said...

hehe congrats dude...

who knows it may lead to another step of ...... ;)